تبلیغات

چرا مهارت تبلیغ نویسی می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند؟

یکی از کلیدی ترین ابزارهای ارتباطی در محیط های آنلاین مهارت تبلیغ نویسی است.

تبلیغ نویسی دقیقاً چیست؟

ما هر روزه با این مهارت دست به گریبان هستیم .تبلیغات، وبسایت، آگهی خبری، سخنرانی ها و تمام انواع راه های ارتباطی که نیازی به تأثیر گذاری دارند.

همانطور که جان ای کندی در ۱۹۰۴ گفت: تبلیغ نویسی ” فروشندگی در چاپ است”.

چرا اهمیت دارد؟ قدرت متقاعدکردن یک ابزار مهم برای کسب و کار است.

این به معنی چرب زبانی یک نفر برای یک معامله ی بد یا یک جور سرمایه گذاری یک طرفه نیست. بلکه به معنی هنر فروشندگی محصول و یا خدمت شما به نحوی است که طرف دیگر هم متوجه منافعش بشود.

من بر این عقیده ام که تمام ما در موقعیتی هستیم که می توانیم این مهارت را مورد استفاده قرار دهیم.

شما ممکن برای یک سایت مطلب بنویسید و یا برای رسانه ی اجتماعی خودتان بنویسید.

یک ایمیل دقیق نوشته شده به رئیس شما در مورد قولی که به شما داده بود و یا ایمیلی که به یک دوست نوشته شده که نمی خواسته در یک مهمانی شرکت کند.

در هر کدام یک از این حالت ها وقتی شما دارید سعی می کنید طرف مقابل را تحت تأثیر قرار دهید، دارید از این مهارت استفاده می کنید.

معروف ترین شخص برای این مهارت گری هالبرت است. او بزرگترین تبلیغ نویس دنیا شناخته شده است. زبان او نه تنها قدرتمند و متقاعد کننده و صادق و پیشنهاد کننده بود، بلکه یک مطلوبیتی را برای عمل متقابل در فرد بر می انگیخت. تبلیغ ۳۸۱ کلمه ای نامه ی کت و شلوار او بعد از ۴۰ سال، یک قطعه ی متقاعد کننده ی استادانه است.

حالا شما توانستید تبلیغ نویسی را بفهمید و نیاز به آن را در یک کسب و کاری که در نقطه ی شروع است درک کنید.

گام بعدی این است چگونه آن را به کار بگیرید. برای نوشتن لازم نیست کلمه به کلمه ی لغت نامه را بلد باشید و یا از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنید. فقط باید از کلمات بصورت هوشمندانه استفاده کنید. فقط کافی است کلمات را فروتنانه، مرتب و هدفدار نگه دارید.

این که من می توانم یک تبلیغ را از سال ۱۹۷۰ اکنون و در سال ۲۰۱۷ استفاده کنم، نشان می دهد که قوانین هنر فروختن از طریق کلمات جهانی و تغییرناپذیرند.

در  اینجا سه قاعده ی اصلی این هنر را آورده ایم.

۱- محاوره ای باش.

هالبرت کاملاً طبیعی صحبت می کرد. سخنان او کاملاً گرم و دلنشین و خالی از هر نوع اشتباهی بود. او می گفت نوشتن ” نامه ی کت و شلوار ” برای او بیش از ۱۸ ماه وقت گرفت. تمام کلمات با توجه به ضمیمه شان به دقت انتخاب شده بود.

او هیچگاه کلمات مبهم را بکار نمی برد. مردم فقط چشمانشان را روی کلمات حرکت می دادند و لازم به دقت زیادی نبود.

سادگی کلید راه حل است.

کلمات کوتاه جملات کوتاه و پارگراف کوتاه.

۲- مخاطبانت را بشناس

به مخاطبانت فکر کن، کسانی که می خواهی آنها را متقاعد کنی. خودت را جای آنها بگذار و فکر کن در جایگاه آنها چگونه باید برایشان بنویسی. ده سؤال در مورد بازار هدفت بنویس، در مورد ترس هایشان فکر کن. چه چیزی باعث می شود آنها شب از خواب بیدار شوند؟ به آرزوهای آنها فکر کن. به ناامیدی های آنها فکر کن و ببین چه چیزی آنها را متعصب می کند.

یکی از چیزهای مهم در مورد تبلیغ نویس ها این است که آنها داستان گوهای خوبی هستند. آنها می توانند مخاطبین را زندانی کنند و داستان را با ارزش ها و ترس ها و خواسته های آنها گره بزنند. آنها از زبانی ساده و متقاعدکننده استفاده می کنند که مطمئن می شوند یک کلمه بد فهمیده نشده است.

آنها می دانند چگونه با بازار هدف حرف بزنند و نه به یک صورت عمومی مرتب از واژه ی “تو “استفاده کنند.

هالبرت و تیم تبلیغ نویسی او هر روز مطمئن می شدند مهارت های خود را به درستی استفاده می کنند.

۳- از ابزارهای جدید استفاده کن.

مسأله ی مهم دیگر استفاده ی  از ابزار تحلیلگر وب است. شما می توانید دید بهتری به مخاطبان خود داشته باشید و اعمال آنها را در سایت خود رصد کنید و بدانید دقیقاً برای چه کسی تبلیغ می نویسید.

این ابزاری است که هالبرت در سال ۱۹۷۰ در اختیار نداشت، اما ما خوشبختانه می توانیم از آن استفاده کنیم.

پس آن را دقیقاً بشناس و و دانش استفاده ی از آن را کسب کن.

۴- تمرین شما را خبره می کند.

این مهم نیست که شما یک تبلغاتچی هستید. یک وبلاگ نویس هستید و یا کسی هستید که مایلید در مکالمات زیادی شرکت کند. مهارت های تبلیغ نویسی به شما مزیت می دهد و شما را متمایز می کند. مردم به شما اعتماد می کنند و شما متقاعد کننده می شوید. مهارت خوب برای تبلیغ نویسی یک مهارت عالی برای محیط های راه دور و  آنلاین است.

منبع : آی بازاریابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا