اقتصادی

ارتقای رتبه صادرات از ایران به عمان تا پایان سال 1402

اولین نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت : با پتانسیل این کمیسیون و همکاری تجار عمانی ، رتبه صادراتی ایران به عمان را تا پایان سال ارتقا می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تعرفه آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا ؛ دکتر ناصرالدین اسلامی فرد در اولین نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان که با حضور تعدادی از مدیران بیش از شصت شرکت فعال در حوزه صادرات و واردات به عمان برگزار شد تصریح کرد : ارزش وارداتی کشور عمان در سالهای اخیر بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است که بر اساس آمار سازمان تجارت جهانی WTO ، کشورمان علی رغم همسایگی، رتبه دهم صادرات به عمان را به خود اختصاص داده است .

وی افزود : صادرات صنایع و مواد غذایی از جمله مواردی است که بیشترین ارزش و سود آوری را به عمان دارد و عدم سختگیری در قوانین گمرکی در عمان و آزاد بودن ورود و خروج ارز در عمان باعث شده صادرات به این کشور برای تجار و بازرگانان جذاب باشد.

دکتر اسلامی فرد گفت : عمان پلی میان شبه جزیره عربستان، آسیای شرقی ، هند و خلیج فارس به شمار می آید و به دلیل روابط مطلوب سیاسی ، اقتصادی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی بین دو کشور که سابقه تاریخی عمیقی دارد ، تجار ایرانی می توانند از فرصت طلایی عمان برای صادرات به این کشور و کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی استفاده کنند.

همچنین در این نشست که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ، مهندس احمد شیرزادیان و دکتر سید محمد ابراهیم علوی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و مهندس محسن نقاشی ، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران و عمان نیز به‌ عنوان سخنران حضور داشتند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا